עבודות הבנייה בפארק ההיי-טק המבוקש של אשדוד כבר החלו והוא עתיד להעסיק כ- 20 אלף עובדים. לפארק היי-טק אשדוד יתרונות מובהקים וגורמי משיכה רבים לחברות שירצו להעתיק את מקום פעילותן אליו – אחד הבולטים שבהם הוא מיקומו בכניסה הדרומית ונגישותו התחבורתית לתחנת הרכבת "עד הלום" ומחלף "אשדוד דרום" בכביש 4. בנוסף ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קבע לפארק ארנונה נמוכה במיוחד כתמריץ עבור חברות על מנת שיעברו לאשדוד. מתוך מטרה של עיריית אשדוד לפתח את הכניסה הדרומית לעיר כמערך תומך לפארק ההיי-טק, הוחלט להקים בקרבתו את בית החולים אסותא, מרכז הקניות ביג פאשן וכן סינמה סיטי שעתיד להיפתח בתחילת שנת 2021. כמו כן עתידים לקום בקרבתו מכללת סמי שמעון להנדסה (SCE), קמפוס אקדמי ומעונות סטודנטים ובנוסף שכונת מגורים חדשה אשר תכלול 3,000 יחידות דיור.

- עיראשדוד
- סטטוס תיכנוניבקשה להגדלת זכויות
- משך הפרויקט משוער5 שנים ומעלה
- רווח שנתי משוער8%
פארק הייטק אשדוד
פארק הייטק אשדוד


דבר ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אשדוד מתפתחת בצעדי ענק. אנחנו מובילים אותה להיות מטרופולין כלכלי חברתי תרבותי, מהחשובים במדינת ישראל. גם הממשלה הסינית מאמינה בעתיד המבטיח של אשדוד". העיר אשדוד, אשר הינה העיר חמישית בגודלה בישראל, נבחרה מבין כל הערים בישראל להיות העיר היחידה ב "דרך המשי החדשה" של המעצמה הסינית. בעיר יוקמו פרויקטים רבים במימון סיני ביניהם מגדלי סחר בינ"ל בכניסה הדרומית לעיר, מרכז לוגיסטי בנמל, רכבת עילית (מונו רייל) וכן מכון אקדמי בו ייקחו חלק אוניברסיטאות מסין וישראל.
מיקום

יתרון משמעותי נוסף של פארק היי-טק אשדוד הינו קרבתו לנמל הדרום החדש שנבנה ומופעל על ידי הסינים. בניית הנמל החדש תאפשר ייבוא של עוד 1.5 מיליון טון סחורות בשנה וירכז את רוב הייבוא והייצוא של מדינת ישראל. הנמל החדש יגרום להמשך פיתוחה של אשדוד וסביבתה באזורי תעסוקה חדשים ושירותים נלווים לנמל החדש – כל אלו הסיבות הנכונות להשקיע ב״פארק הייטק אשדוד״. בעידוד מוצהר של עיריית אשדוד ובכדי להתאים את זכויות הבניה בפארק לסטנדרטים המקובלים בפארקי היי-טק מקבילים בישראל, אחוזי הבנייה בפארק צפויים לעלות, דבר אשר יוביל להגדלת זכויות הבנייה בפרוייקט.
*הקרקע אינה זמינה לבנייה.
